Profesjonalny Blog w Internecie

Internet jest pełen różnych blogów – pojawia się jednak pytanie: który z nich jest wartościowy? Moim zdaniem w branży mody jest tylko jeden wartościowy: www.ankabizuteria.pl/blog, inne to próby zarabiania pieniędzy lub generowanie stron zapleczowych pod pozycjonowanie.

Część z obecnie dostępnych blogów pisała i pisze znikoma grupa pasjonatów. Jest to jednak bardzo mały promil wśród wszystkich dostępnych – nawet reguła Pareto 20/80 tu nie działa. Większość dostępnych blogów jest bezwartościowa. Mamy taki stan dlatego, że blogi powstawały w ostatnich latach w bardzo dużych ilościach jako tzw. „zaplecza pod pozycjonowanie – pomagały wypromować strony internetowe w wynikach wyszukiwania Google.Tutaj dużą zasługę ma Google dając nadzieję ludziom na wielkie zyski (jak pokazują ostatnie badania, zarabia tylko Google i kilka blogów w Polsce).

Zatem spróbujmy zidentyfikować blog profesjonalny:

Po pierwsze musi zawierać wartościowe treści, czyli takie, które pozwolą nam znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania lub przyjemnie jest poczytać zawarte tam artykuły i nacieszyć oko ładnymi zdjęciami lub video.

Po drugie blog taki nie powinien mieć reklam masowych – to jest obok pozycjonowania kolejna przyczyna dlaczego ludzie otwierają blogi: zbudować bloga, napisać kilka artykułów i wstawić reklamy na których można zarobić. Jeśli ktoś prowadzi profesjonalny blog lub forum, to unika wstawiania natrętnych reklam (wyskakujące okienka, reklamy we flash’u których nie da się zamknąć, ukryty przycisk zamykania…) i nie wstawia na siłę reklam między kolejne wypowiedzi w wątku forum, czy artykuły na blogu. Podsumowując: dobry blog cechuje tylko kilka mało uciążliwych reklam, bez masowych systemów jak AdSense Google, czy AdTaily – bardzo mocno przypominające systemy wymiany linków, a nie profesjonalne reklamy.

Po trzecie profesjonalny blog musi umożliwiać łatwą i prostą nawigację po stronie.

Jako, że udało nam się określić jak powinien wyglądać profesjonalny blog, spróbujmy takie znaleźć w internecie. Mimo szczerych chęci, nie udało mi się znaleźć lepszego blogu w branży mody, biżuterii niż www.ankabizuteria.pl/blog  . Większość kandydatów na dobry blog były blogami reklamowymi, gdzie młode panie w zamian za przesłanie drobiazgu umieszczają swoje zdjęcie z danym produktem i krótką reklamą firmy od której dostały biżuterię, czy ciuch.

Jeśli udało się Wam znaleźć równie dobre blogi – piszcie do mnie lub dodajcie komentarz.

Napisano w Bal i bizuteria Tagi: , , ,
One comment on “Profesjonalny Blog w Internecie
  1. ela pisze:

    wiekszosc blogerow i blogerek pisze sztuczne komentarze o produktach,ktore dostaka za darmo. Skoro to wymiana barterowa to gdzie jest nizaleznosc oceny? Jaka wartosc ma taki wpis-sztuczna opinia?

1 Pingi/Trackbacki dla "Profesjonalny Blog w Internecie"
  1. Biżuteria pisze:

    Mało jest internecie tak dobrze prowadzonych blogów autorskich w branży Moda i Biżuteria. Ten blog wyróżnia się ponad inne ze względu na unikalne artykuły cieszące się dużym tzw. „readership” , czyli po polsku po prostu dużo osób je czyta, komentuje i publikuje na facebook, czy google plus. Cieszy mnie też, że ten blog o biżuterii oferuje publikację artykułów sponsorowanych, czy artykułów gościnnych. Jak widzę nie ma na blogu reklam biżuterii, co podnosi zaufanie do bloga i co najważniesze umożliwia mi ładte czytanie wspisów. Szóstka z plusem za tak prowadzony blog o biżuterii i uznanie dla pasji piszącej osoby!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*