Niewielki sklep z Biżuterią, najlepszy w swojej klasie :)

Amazon, Google, eBay czy lokalne Allegro to znane nam platformy handlowe między nimi rozpoczęła się rywalizacja o zyski z handlu w sieci. Moim zdaniem przyszłość jest w małych specjalistycznych sklepach oferujących unikalne produkty o bardzo wysokim poziomie obsługi.

Ludzie kupują na Amazonie nie dlatego, że jest tam najtaniej ale dlatego, że oferują pewien poziom bezpieczeństwa i mało problemów z zakupami. Nie można tego powiedzieć o Allegro, a o systemach platform handlowych Google mało wiemy. Jednak wszystkie te rozwiązania bazują na masowej obsłudze, która działa kulawo. Możemy ich porównać do sieci masowej sprzedaży, np. do KFC, McDonald – tam gdzie można coś w miarę tanio i szybko zjeść, ale nie koniecznie zdrowo. Zdrowo i pożywnie zjemy w lokalnej zaufanej restauracji, w domu u mamy, babci, teściowej, żony, czy jak sami przygotujemy.

Zatem gdzie są te najlepsze sklepy z biżuterią, produktami luksusowymi w internecie? Kontynuując analogię do zdrowego i smacznego jedzenia znajdziemy je tam, gdzie są obsługiwane przez osoby mające zamiłowanie do tego co robią i z pasją porozmawiają o biżuterii, chętnie doradzą w wyborze produktu, zbudują bardzo dobre relacje z klientem. Zapewne żadnych z tych usług nie znajdziecie na Allegro, Amazonie, Google czy eBay’u – znajdziecie jednak nieskażone chciwością ogromnych korporacyjnych zysków małe sklepy z biżuterią, np. „AnKa Biżuteria” gdzie pani Ania znajdzie zawsze czas na szczerą rozmowę z klientem.

Ogromne centra obsługujące duże systemy handlowe wymagają bardzo dużych nakładów finansowych – te pieniądze wyłoży inwestor, ale po pewnym czasie będzie oczekiwał dużych zysków. W efekcie takie inwestycje i oczekiwania na zyski bez indywidualnego traktowania klienta prowadzą do upadku wielkich kolosów (przykład PayU, gdzie zwolniono bardzo dużo osób po tym jak się okazało, że nie realizują założonych planów) – to początek; aukcje Google spadły o około 10% – nie ma się co dziwić skoro nie dbają o relację z klientem.

Zapowiada się ciekawie :). Przyszłość zakupów internetowych jest w rękach małych sklepów potrafiących utrzymać bardzo dobre relacje z klientem.

Napisano w Ciekawostki, zakupy internetowe Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*